Aenora

Félelmetes egyenruha

Mindent másképp csinálsz, ha rajtad van.

2021. január 25. - Aenor

Biztos megvan az a jelenet Dave Eggers Kör-éből, amikor Emma Watson vmi hülyeséget csiná, ezért azzal büntetik, hogy önként magára rakja a kamerát, ami napi 24-ben, állandóan közvetíti szinte minden reakcióját a rajongóinak. 

Na, nagyjából ilyen érzés egyenruhát hordani is. Abban a pillanatban, hogy felveszem a 3betűs logoval ellátott hacukát, kifordul sarkaiból a világ. Első, és legdurvább, ami igazán megvisel, hogy ilyenkor az ember az idiótákat nem küldheti el a picsába. Visszafogottnak kell lenni, mert mi van, ha előkapja a mobilt, lefotóz és máris megy fel a netre. A főnökeim számára azt hiszem nem ez jelenti a pozitív reklámot. 

Emellett ha előírnak egy szabályt, azt is durván be kell tartani, hiszen egy egyenruhásra könnyű ujjal mutogatni. Ha ő nem csinálja, akkor nekem sem kell!

Nagyon fura abba belegondolni, hogy azzal, hogy azokba a bizonyos színekbe öltözöm, egy céget, egy arculatot képviselek, és mindaddig, míg rajtam van, folyamatosan kontrollálnom kell magamat. Mit és hogyan teszek, mennyire hágom át a szabályokat, kinek és mit mondok. Még azt is, hogy megkockáztathatom-e, hogy nem a zebrán megyek át.

Mert az emberek figyelnek. A tömegből kitűnik az, aki egyenruhában van. És ha hibázik, akkor rögtön lehet általánosítani és szidni "a céget". Én meg mehetek a szőnyeg szélére, esetleg még útilaput is kapok alig megmelegedett talpaimra. Szóval ez elég durva cucc. 

Azért jutott ma eszembe, mert meló végeztével elugrottam bevásárolni, hogy valami istenit főzzek majd belőle, és, hogy holnap ne kelljen mennem sehova. Egyenruhában voltam, ez még nem is a vásárlásnál volt ciki, de nem végeztem időben és hazafelé csak kb. óránként megy busz, a vonat meg messze van a SPAR-tól. Így aztán maradt a régi, jól bevált módszer, a stoppolás. Konkrétan tanulmányt lehetett volna írni az emberek fejéből, ahogy megláttak, egyenruhában stoppolni. 

Szinte láttam az arcukon a gondolataikat. Olyan volt, mintha egy kurva erős reflektor világítana a fejem felett, már vártam, mikor húz el mellettem valaki és videóz le, mert majd ez lesz a nap poénja és egy csomó lájkot kap rá youtube-on. 

Szerencsére nem kellett sokat kint állnom, kb. 10 perc alatt felvettek, de ez akkor is emlékezetes marad. Nem hiszem, hogy újra megpróbálnám... 

süti beállítások módosítása